1. Please take 30 seconds to register your free account to remove most ads, post topics, make friends, earn reward points at our store, and more!  

Danish Bassplayers - Unite!!!

Discussion in 'Bassists [BG]' started by BassmanDk, Mar 9, 2008.

1. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Employee - 4Sound, Odense
    De gange jeg selv har været i US og haft en bas med hjem er kasserne heller ikke blevet åbnet(var også før Sept. 11 - de er blevet mere strikse nu)
    De råd jeg giver her, er også mere for at være helt sikker på at få den igennem

2. Bass-kid

Bass-kid

Nov 10, 2007
  3. LM Bass

LM Bass

Jul 19, 2002
    Vancouver, BC
    Ja, mit fornavn er Laurence.

4. Qvist

Qvist

Jul 20, 2007
    Denmark
    Ah, mange tak for tippet bassman, men kvindemennesket synes sgu det var for meget besvær med alt det (til trods for jeg tilbød hende 500 kr for at gøre det!). Suk, jeg må vel betale fuld pris herhjemme for min kære P-bas :(

5. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    500 kr? Du er da også lidt fedtet. Tænk på alle de penge du sparer! He he.

Men ja det er selvfølgeligt forståeligt fra hendes side af.

Hvilken bas er det du tæmker på? Siden du siger at du måske vil købe den herhjemme.

6. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    He is not forgotten and shall be more than welcome in this thread. I just figued he would join eventually.

Men tjek lige hans nye video med Jarmaine Jackson playalong.
    Superfed lyd og touch!:hyper:

7. middlebit

middlebit

Sep 10, 2005
    København
    Hva skal vi stille op med de finske bassister, der har overhalet vores tråd? Skal vi finde os i det? :)

8. Traver

Traver

Sep 25, 2007
    Tja, nu er Finland jo det land, der har den højeste koncentration af fede bands, så vi bliver vel nødt til at finde os i det.

9. Qvist

Qvist

Jul 20, 2007
    Denmark
    Jeg har kigget meget på den der fender aerodyne precision bas, den ligger i den prisklasse som kun er lidt dyr for en arbejdsløs skoleknægt som mig, og er samtidig monster lækker at spille på :) Prøvede at sammenligne den med en p-bas highway one, og de var begge lige fede at spille på! Highway one havde dog mange federe funktioner, men prisen var også derefter!

Du kan blende jazz bass pickupperne med precision (så vidt som jeg kunne forstå på ham ude i forretningen) og derved få den tunge lyd fra en jazz bas og den sprøde lyd fra en p-bas på sammetid !

:bassist:

10. Hva skal vi stille op med de finske bassister, der har overhalet vores tråd? Skal vi finde os i det?

Hehe... nu er finland jo så også bare generelt større end lille Danmark!:D

11. middlebit

middlebit

Sep 10, 2005
    København
    Slædehunde og hjemmebrændere hele bundet!;)
    Anyways, er der nogen kan oplyse en forhandler af Bartolini pickupper i Europa?

12. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Til middlebit; Bartolini pickupper? Har alle ikke dem? Spørg din lokale musikpusher. Har selv arbejdet i butik og vi havde dem da.

Til Qvist;
    Jeg har godt set den der bas. Den virker meget fed. Og som du selv siger; der er lidt flere muligheder i end en normal P-bas med kun én pu. Tror forøvrigt du mener den sprøde lyd af en Jazz og den tunge af en P! Ikk?
    Men gensalgsværdien er nok større ved en alm P! Men nu skal man heller ikke købe gear efter gensalgsværdi. Vælg den bas du bedst kan li og som du synes kan de ting du vil ha den til. Og få sat begge ordentligt op før du beslutter dig. Et godt setup kan få de fleste basser til at spille godt.

Har selv flere basser med PJ pups og det er en fed combo.
    Men min alm P-bas er altså også superfed. P-bassen er jo en bas der ikke lyder særligt fedt når man spiller alene men supergodt sammen med andre. Hvor f.eks. Jazzen også lyder godt solo. Emm (Efter min mening).

13. Qvist

Qvist

Jul 20, 2007
    Denmark
    Ah **** ja, ha mig undskyldt jeg er ikke så teknisk anlagt når det kommer til stykket :p

Men jeg synes den er fed og kunne da også godt tænke mig en ganske normal klassisk P-bas en dag. Og tak for tippene bassman!

14. Illbay

Illbay

Jan 15, 2008
    Houston, Texas
    Rock Climbing Team Members! Untie!

15. Tak for invitationen, jeg er på:)

16. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Velkommen Marlowe.
    Fandt ud her forleden at vi spiller engang imellem med de samme folk; Den store guitarviking Bjarke, Kevin Monie og Jan Nørby.
    Det sjove er at jeg nu ved hvorfor de ikke vil høre mig "slappe"! Du har forvænt dem!He he.
    Har du en mailadresse til den 1. post?

17. vbsurfer3001

vbsurfer3001

Jul 25, 2005
    VB,VA
    Well, I'm married to a girl from Aarhus and have 2 dual citizenship sons? Does that come close?:D

My brother in-law plays guitar & lives in Viborg, Mormor lives in Skodstrup and Oldermor lives in Trandbjerg. We're coming over in August.

18. Rasmus_OlesenDK

Rasmus_OlesenDK

Dec 9, 2007
    Denmark
    Jeg er med
    Rasmus , Århus
    jernelg@hotmail.com

Ang udstyr så er min liste her ikke opdateret... men har en gammel liste på vores bandhjemmeside.

Godt initiativ.:hyper:

19. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Welcome to Rasmus and Wbsurfer3001.
    Hmm, Surfer; do you really want to be on the list?

We could probably use your help if you wanted to bring basses back to Denmark.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.