Psst... Ready to join TalkBass and start posting, make new friends, sell your gear, and more?  Register your free account in 30 seconds.

Do you like my stuff?

Discussion in 'Basses [BG]' started by Amoilbasso, Aug 16, 2001.

1. Amoilbasso

Amoilbasso

Apr 22, 2000
    Florence
    [​IMG] :cool:

2. embellisher

embellisher Holy Ghost filled Bass Player Staff Member Supporting Member

I probably would if I could see it.

The link doesn't work.

3. Amoilbasso

Amoilbasso

Apr 22, 2000
    Florence
    hey Embellisher and everyone else,I'm really sorry!
    The fact is that the working address is even longer than the one I had posted here,but I hadn't realized!i'm frustrated.....
    I'll try later to find a way to let you guys see my babyes.

4. barroso

barroso

Aug 16, 2000
    Italia
    quando selezioni l'indirizzo della immagine per copiarl la finisetrella delle proprietà non te lo fa vedere tutto se è lungo. devi fare attanzione mentre trascini il mouse e clickki a scendere in verticale. vedrai che l'indirizzo scorre finche non arriviv alla fine. allora puoi fare tasto destro copia e poi incolla. dai che sono curioso di vedere la mercanzia!!!;)

5. Bass Guitar

Bass Guitar Supporting Member

Aug 13, 2001
    Hi Amoilbasso,

Go to www.boomspeed.com and upload your bass pictures there, then post the URL here - they are a free host for files and pictures.

6. Amoilbasso

Amoilbasso

Apr 22, 2000
    Florence

7. barroso

barroso

Aug 16, 2000
    Italia
    non funziona ancora!!

8. Amoilbasso

Amoilbasso

Apr 22, 2000
    Florence

9. barroso

barroso

Aug 16, 2000
    Italia
    STOCAZZO!!!!

hey man, GREAT arsenal, i love the sadowsky and the laurus, tobias too, but i prefer them.

vengo a trovarti a firenze e mi fai fare un giro?? ma sei un professionista o come me solo una malato di mente?

10. Bass Guitar

Aug 13, 2001
    Very nice basses you have there - nice bass rig too...

11. Great pic man! I love that sadowsky! Great rig too.

12. Amoilbasso

Amoilbasso

Apr 22, 2000
    Florence

13. barroso

barroso

Aug 16, 2000
    Italia
    il laurus è un gran basso ma una volta che ho postato una foto hanno detto tutti che la paletta è la più brutta che abiano mai visto...mah!
    di un pochino ma il sadowsky? quando lo hai preso? dove? quanto lo hai pagato? che pickup ha? lo usi molto? mi descriveresti un pò il suono?
    ciao!!

14. Amoilbasso

Amoilbasso

Apr 22, 2000
    Florence
    Thank you guys for the help,and the congratulations about the stuff.
    For all the not-italians:had you ever seen that strange fretless?It is an italian made bass called Laurus.Its design is not the top for my tastes,but men,the rest is a bomb!!!!!

15. Bass Guitar

Aug 13, 2001
    I have never heard of the Laurus, but it looks beautiful, with the
    unusual headstock and the neck-thru design.
    Very nice - was it expensive? Is it a custom?

16. barroso

barroso

Aug 16, 2000
    Italia
    Laurus is a total hand made bass made in italy. they are awesome basses, expecially the fretless with tonal chamber. take a look!

www.laurus.it

17. Bass Guitar

Aug 13, 2001
    They are works of art! :eek:

Beautiful woods, great electronics... I want one...

18. Amoilbasso

Amoilbasso

Apr 22, 2000
    Florence
    Allora,lo presi esattamente 2 anni fa da Roger a NY;
    perchè l'ho pagato molto meno che in italia:3000$ col cambio a £1750 circa.In italia a meno di 8 milioni non si trovava.il basso è bestiale:ne provai una volta uno quasi uguale a Siena e me ne innamorai!
    Considera che di base hai da attivo il suono di Marcus,e da passivo quello di Jaco(pick-up dietro),o di un vecchio precision(con quello davanti,e un pò di lavoro con l'ampli).Più tutto il resto che ti poò dare un Fender Jazz costruito così bene,con tali legni,e un potentissimo preamp.
    I pick-up sono "sadowsky" hum-cancelling che lui mi disse di montare sul 90% dei 4 corde.
    praticamente è diventato "il mio basso";gli altri li uso solo se ho bisogno di un fretless,o di un 5 corde.
    Spero di essere stato esauriente,
    ma se hai altre domande sai dove trovarmi.
    Ciao!

19. barroso

barroso

Aug 16, 2000
    Italia
    grazie, sei stato molto gentile! ci credo che il sadowsky è il tuo basso preferito. io non lo ho mai provato di persona, ma lo ho sentito suonare. impressionante in tutti i sensi. soprattutto credo che la cura dei legni, la costruzione e la qualità dei materiali rendano il basso un gioiello totale. il jazz poi è il mio basso preferito come struttura dei pickup e manico. fosse per me mi fari fare un sadowsky come il tuo ma con corpo su disegno di un precision, battiplettro e manico jazz. ma il tuo ha lo switch per passivo/attivo? a me piacciono tantissimo i bassi passivo, poi suonando rock per i miei gusti non ho molta necessità di un basso attivo.
    o meglio è una gran bella opzione avere un preamp a bordo, ma delle volte si esagera!! ti saluto ci risentiamo di sicuro!
    ciao
    marco

20. Amoilbasso

Amoilbasso

Apr 22, 2000
    Florence
    Hey bass-guitar,you wouldn't regret to buy a Laurus!
    It is the most comfortable bass I have ever imbraced in 13 years!And it has the most unbelievable B string on the market,believe me!!!The mine is all in walnut,and has a phenolic resin fingerboard.
    You have to know that it is a 1993 model;the guy who personally handbuild them in a small workshop near Venice,is a "crazy" researcher:every year he cames out with constant improvements on every part of his instruments!Althought I have to say that I defenatelly prefer his fretless;the fretted ones have a too much modern sound for my tastes,with a thin kind of slap that somehow reminds me the Warwick Thumb's one.Anyway they are still great basses,with amazing eletronics,and so comfortable.
    Later.