Psst... Ready to join TalkBass and start posting, make new friends, sell your gear, and more?  Register your free account in 30 seconds.

Giffoni!

Discussion in 'Bassists [BG]' started by pc, May 7, 2001.

1. pc

pc

Apr 4, 2000
    Montreal QC
  2. Blackbird

Blackbird Moderator Staff Member Supporting Member

Mar 18, 2000
    California
    Yes, I've seen a couple of shows where Giffoni played as a sideman. He's really soulful and has chops for days. Check out his cd "Contrabaixo Brasileiro" if you can find it.

Where did you see him play?

For some great fretless bass, check out Yuri Poppoff, also from Brazil.

Will C.:cool:

3. pc

pc

Apr 4, 2000
    Montreal QC
    I saw him at ABI auditoruim, here in RJ. The room was nearly empty... :(

He said he's going to Italy with Roberto Menescal to a Jazz festival.

There is a friend of mine who plays percussion with Poppoff. He told me Yuri is now doing some musical research on early Minas Gerais folk music, and he's playing only acoustic guitar...

4. Blackbird

Mar 18, 2000
    California
    Porra, por que e que a gente ta escrevendo em Ingles?

Eu ouvi dizer que o Yuri da aula de arranjo na Universidade Estacio de Sa. Voce sabe se isso e verdade? Eu tenho o maior interesse em conhecer melhor o metodo de ensino dele.

Outro que eu nao tenho visto ha um tempao e o Itibere Zwarg, do grupo do Hermeto.

Hermeto ainda ta vivo?

5. pc

pc

Apr 4, 2000
    Montreal QC
    A ultima noticia que eu soube do Yuri e que ele estava dando aula no Conservatorio Brasileiro... Eu vou dar uma ligada pra esse meu camarada pra saber dessa historia da Estacio... Aguarde retorno

Ha um bom tempo eu nao ouco falar do Hermeto por aqui... O que eu ouco de noticias sao dele indo tocar em festivais na Europa. Ha uns 6 meses eu vi Hermeto & banda na TVE, mas eu nao sei se era muito recente...

O Itibere ta "patrocinando" um trio de musica instrumental, mas pra variar, quando se trata de musica instrumental, as noticias sao sempre mal divulgadas.. :rolleyes:

6. Man, you're not kidding!

7. pc

pc

Apr 4, 2000
    Montreal QC
    Aqui neguinho so quer saber de pagode, sertanejo e ultimamente (AAARGH!!) Danca da motinha e bonde do tigrao!!

8. Blackbird

Mar 18, 2000
    California
    :D

Eu to fora do Brasil ha tanto tempo que eu nem sei o que e "Danca da motinha" ou "Banda do Tigrao", e acho pouco provavel que o Dave saiba tambem. So sei que nao tem cara de ser coisa boa.

Mas que e decepcionante, e.

9. pc

pc

Apr 4, 2000
    Montreal QC
    So pra vc sentir o desespero... Sabe aqueles bailes "funk" que rolavam no suburbio? Agora viraram moda. so se ouve esse lixo em tudo o que e lugar!!!

Furacao 2000 no canecao!!! E a favelizacao do Brasil!

Sorry Dave... I was just telling BWheel that Brazil doesn't give enough attention to instrumental music. Brazilian labels are spending their $$ on mass production music, as usual...

10. That's cool, man.. I was just messing with you guys to begin with.. I can't read Portugese! [​IMG]

11. Blackbird

Mar 18, 2000
    California
    Furacao 2000 no Canecao??? PQP!

Esses caras, que eu saiba, sao da minha cidade, Petropolis! O que que e isso... Ja vi que pra aprimorar minha cultura musical brasileira, eu to melhor mesmo aqui.

Nao quero nem saber o que ta rolando na TV, e olha que eu to aqui desde 94...

And Dave, you fooled me there for a second, although you never mentioned knowing any Portuguese...

12. pc

pc

Apr 4, 2000
    Montreal QC
    But we can find a few dudes doing some good stuff...

Trama records guys( http://www.trama.com.br ) are kicking some 4$$3$!

Pedro Luis e a Parede http://www.plap.com.br

Ed Motta http://www.edmotta.com (Check out his online radio!)

Lenine, Paulinho Moska, Jota Quest (witch theirs bassman, PJ, is the groover)...

They are being called MPopB...