Psst... Ready to join TalkBass and start posting, make new friends, sell your gear, and more?  Register your free account in 30 seconds.

ibanez pronunciation

Discussion in 'Miscellaneous [BG]' started by anonymous278347457, Feb 22, 2006.


  1. anonymous278347457

    anonymous278347457 Guest

    Feb 12, 2005
    I was wondering if the Z was silent or not in ibanez. my friend always says its is. but Ive always thought it was with a z.
    Im asking this since he was the only person i have ever heard say that word.


    cheers
     
  2. Blackbird

    Blackbird Moderator Staff Member Supporting Member

    Mar 18, 2000
    California
  3. anonymous278347457

    anonymous278347457 Guest

    Feb 12, 2005
    hmm...that doesnt really help since there are loads of differant opinions.

    bah. Ive just realised that it doesnt really matter, nobody is really going to care. :D
     
  4. Tony G

    Tony G

    Jan 20, 2006
    NY
    I pronounce it with the Z at the end.
     
  5. Figjam

    Figjam

    Aug 5, 2003
    Boston, MA
    How can the last letter, a z, be silent? Ibane?
     
  6. anonymous278347457

    anonymous278347457 Guest

    Feb 12, 2005

    yeah ibane thats how my friend pronounces it. sounds french or something....
     
  7. Figjam

    Figjam

    Aug 5, 2003
    Boston, MA
    If its french, why are none of them made in france? :p just playing

    I just say Ibanez..as most people do.
     
  8. NJL

    NJL

    Apr 12, 2002
    San Antonio
    eee - Bahn (you can say Vahn, as well) - yezz

    Most goobers pronounce it:

    Eye - ban - ez

    :)
     
  9. Minger

    Minger

    Mar 15, 2004
    Rochester, NY
    So suprised that someone didn't say I-been-had.

    Oh well, yeah, NJL's is how I say it...
     
  10. NJL

    NJL

    Apr 12, 2002
    San Antonio
    Actually, Gard brought it up in another thread... :D :D
     
  11. Vorago

    Vorago (((o)))

    Jul 17, 2003
    Antwerp, Belgium

    Just like...E-ba-nezz
     
  12. my brother's always pronounced it Ilbanez!
    never understood why....
     
  13. Well, the venders all pronounce it "Eye-Ben-Ez" as well the players of their guitars, and shop dealers.

    -ryan-
     
  14. Phil Mastro

    Phil Mastro

    Nov 18, 2004
    Montréal
    Considering they're made in Japan, I'd go with a japanese pronounciation, hence EEE-Bah-Nez. Like most people have said.

    As for the non-pronounced Z, some french names are like that, and 'ez' makes the 'ay' sound, but I'm pretty sure Ibanez is not one of them.
     
  15. thats kinda like Behringer

    i used to call it bringer.. but now ive been told its pernounced

    Bear-in-jer

    kinda wierd isnt it...

    lol.. never heard of the ibanez thing though... sounds like your friend got tricked by somebody or wants to sound extremely too cool for everyone...
     
  16. the drummer in the band I was in pronounced D'Addario as "dee addario"

    what a dumbass...