Dismiss Notice

Psst... Ready to join TalkBass and start posting, make new friends, sell your gear, and more?  Register your free account in 30 seconds.

Me speak poco english, help

Discussion in 'Technique [BG]' started by gabo, Sep 25, 2000.

1. gabo

gabo

Sep 25, 2000
    I´m form a far far away country so i donc´t konw how do you englhish-spoken people call the parts of a bass guitar, would anybody tell me what is a pick-up, fingerboard, neck,pick-players, etc...

Please help me so i can understand all the wise advices posted here, eso es todo.

2. JimK

JimK

Dec 12, 1999
    Go to http://www.activebass.com
    There's an illustration where the components/parts of the bass are depicted. It's under BassLessons & is called "Anatomy Of The Bass".

3. Boplicity

Boplicity Supporting Member

Gabo, what is your native language? If it is Spanish, I can give you the words in English and Spanish. A few others here are also from South America and can help you too.

Jason Oldsted

4. Deynn

Deynn Moderator Emeritus

Aug 9, 2000
    Iowa
    You didn't seem to have a problem with the language in the
    "three finger?" thread. :confused: :)

5. No nos digas mentiras, Gabo! Puedes hablar ingles o que?!?

6. gabo

gabo

Sep 25, 2000
    El unico ingles que hablo es el que me enseñaron en la escuela, y ahi poco se hablaba del bajo, asi que alguna palabras no las entiendo , ok sapo?

Now in english:

The litlle english that i speak is that i learn in school, so i don´t understand some words, ok Frog?

PD: Thank you for your help guys.

7. Actually, I prefer the translation of toad...todd spoken by a native spanish speaker sounds like toad...

and don't forget the last name...quemado...

8. Boplicity

Boplicity Supporting Member

Aqui estan unas palabras del vocabulario para los partes del bajo.

Strings: Las Cuerdas

Pick-Ups: Los Microfonos

Tuning Heads: Las Clavijas (Tambien...Los Afinadores)

Bridge: El Puente

Fretboard (Fingerboard): El Teclado del Bajo

Pick: Una Pajuela (Tambien...La Una)

Head: El Cabezal

Frets: Las Trastes

Input Jack: La Entrada

Cables: Los Cables

Amplifier: El Amplificador

Es bien posible que en tu pais las palabras son distintas, justamente como las palabras para frutas y vegetales varian entre paises. Es bueno saber como se llama los partes de un bajo, pero tambien es muy importante aprender las palabres comunes de la musica, asi como los acordes, las escalas, las notas, los arpegios, las claves, el clave del sol y el clave de fa...y asi por adelante. Hay mucho que aprender.

Es un "web site" para el bajo totalmente en espanol, pero lamentablemente no puedo recordar como se llama este sitio.
    Cuando lo recuerdo, voy hacaer un otro "post" aqui para ti. Es un sitio chevere y muy util para aprender todo del bajo en espanoly hay un forum para mensajes y discusion para bajistas.

Es un sueno que yo tengo de poner un forum aqui en espanol porque hay mucha gente que lo necesitan pero todavia no tengo el coraje de pedir un forum en espanol porque dudo que los duenos aqui van creer que existe bastante demanda.

Mientras tanto, si tu tienes mas preguntas, intentare responder aun no hablo espanol perfectamente. Espero que tu puedes entenderme.

Jason Oldsted