naming my bass

Discussion in 'Off Topic [BG]' started by ska_guy_, Aug 6, 2003.

  1. hey guys. any suggestions on what to name my bass??? anything will do. ive only come up with a few names myself. i though it'd be swell to have an outside opinion. of course, im a guy, so a female name would be nice. haha. no it doesnt matter. thanks in advance for your suggestions.
  2. xyllion

    xyllion Commercial User

    Jan 14, 2003
    San Jose, CA, USA
    Owner, Looperlative Audio Products
    How about at least giving us a pic? Hard to name a bass you've never seen.
  3. alright. sorry. lol. ill get one up asap. but a description: its a black squier p-bass. with a white pick guard. but the pick guard is checkered b&w. and theres an anti-swastika sticker in the corner. well its hard to explain ill get a pic.
  4. thanks masamax :meh:

    anyways heres a link to the pic of it.

    its alot better than it looks! it look like that because, well... i was bored one day.
  5. By-Tor


    Apr 13, 2000
    Sacramento, CA
    Don't name your bass, just play the He!! out of it.
  6. Due to the "No Nazi" sign...

    Also,I think...every bass should have a chick friend...because thats the only action some of us(guys) will get;)

    So...Why not


    as in Anne Frank,you know. the little Jewish girl from Denmark...who left her diary.

    I don't know...the name has meaning,yet it's cool.

    anyways...thats just my suggestion:meh:

  7. Edwcdc

    Edwcdc I call shotgun!

    Jul 21, 2003
    Columbia MD USA
    I don't even know where to begin. Cool bass though!
  8. Figjam


    Aug 5, 2003
    Boston, MA
    Nope. Not allowed.
  9. oh, dont you orry about that....
  10. jive1

    jive1 Moderator Staff Member Supporting Member Commercial User

    Jan 16, 2003
    Owner/Retailer: Jive Sound
    Just play your bass for a while and see what kind of adventures it brings you and then give it a name. Give it a chance to earn some character. I never set out to name an instrument, though people have given nicknames for some of my gear.
    But seriously, it is an inanimate object, so there's no rush in naming it. It's not like it's gonna come when you call or have an identity crisis while it is unnamed.

    It's wierd that we objectify humans and humanize objects.
  11. Selta


    Feb 6, 2002
    Pacific Northwet
    Total fanboi of: Fractal Audio, AudiKinesis Cabs, Dingwall basses
    Fiona, or Fee for short...I dunno why.

  12. Figjam


    Aug 5, 2003
    Boston, MA
    Do you watch SO Weird on Disney channel or something?:D
  13. Stephen S

    Stephen S Member

    Apr 10, 2002
    San Bernardino, CA
    Lean mean Nazi fightin machine:D
  14. I've never named an instrument, so I really don't know.. does it feel like a Lisa or a Joe? name it what it feels like.. or something, I don't know.
  15. kris pung

    kris pung

    Jul 25, 2003
    Chicago, IL
    I named my yammy five string Big Bad Betty Bass. I know it's a sweet name, I should get the name copyrighted.:D
  16. Selta


    Feb 6, 2002
    Pacific Northwet
    Total fanboi of: Fractal Audio, AudiKinesis Cabs, Dingwall basses
    Nope, sorry, don't watch T.V., I'm guessing it's a character on that show? :confused:


    I got the name from my friend ;).
  17. RicPlaya


    Apr 22, 2003
    Whitmoretucky MI
    Ingrid or Sasha, something Euro to go with the anti-Nazi theme.