• TalkBass has been independent since 1998. Add your voice.
    Create a free account to reply to discussions, view embedded media, and browse with fewer display ads.
    Join freeLog in
    Want zero display ads or expanded classifieds tools? Compare plans.

Help with bass design

¡Hola a todos!
Estoy diseñando un bajo de cuatro cuerdas tipo PJ, será el tercer bajo que construyo. Se trata de un bajo tipo semicassette con tapa abatible y cuerpo de Sasafrás, una madera similar al fresno de pantano con mástil de arce y diapasón del mismo material. Os dejo una foto con dos opciones de diseño, ¿cuál elegiríais, el A o el B? Gracias por vuestra opinión.

Attachments

• bajo semicaja 4 r.jpg
    bajo semicaja 4 r.jpg
    403.8 KB · Views: 25
Here...

"Hello everyone!I'm designing a four-string PJ-style bass, which will be the third bass I build. It's a semi-cassette bass with a flip-top and a body made of Sassafras, a wood similar to swamp ash, with a maple neck and fingerboard made of the same material. Here's a photo with two design options, which would you choose, A or B? Thanks for your opinion."

I'd choose B.
IMO, A would look better with a more P-bass style head stock.

• Like
Reactions: damaset
As much as I like Telecaster guitars I think common guitar shapes with short upper horns like the Gibson Les Paul or SG look odd when you have the long neck of a bass attached to it. A longer upper horn like your A design will also balance better - the neck will want to drop on the B design. And it's a cool, unique design!

Google translate into Spanish (sorry for any errors, this is beyond my elementary level Spanish):

Por mucho que me gusten las guitarras Telecaster, creo que las formas de guitarra comunes con cuernos superiores cortos, como la Gibson Les Paul o la SG, parecen extrañas cuando se les adjunta el mástil largo de un bajo. Un cuerno superior más largo como el diseño A también equilibrará mejor: el mástil querrá caer sobre el diseño B. ¡Y es un diseño genial y único!

• Like
¡Hola a todos!
Estoy diseñando un bajo de cuatro cuerdas tipo PJ, será el tercer bajo que construyo. Se trata de un bajo tipo semicassette con tapa abatible y cuerpo de Sasafrás, una madera similar al fresno de pantano con mástil de arce y diapasón del mismo material. Os dejo una foto con dos opciones de diseño, ¿cuál elegiríais, el A o el B? Gracias por vuestra opinión.
A, for my preference.

• Like