• TalkBass has been independent since 1998. Add your voice.
    Create a free account to reply to discussions, view embedded media, and browse with fewer display ads.
    Join freeLog in
    Want zero display ads or expanded classifieds tools? Compare plans.

My Basses !

Que bueno poder encontrar gente de mi pasi aca!! y de paso dejar de hablar en ingles un rato!!
Tengo 25 años por lo tanto nunca pude tener un bajo lorenzo o un buen faim, o un fanta pero amo esos instrumentos proque son nacionales y no tienen nada que envidiarle a los instrumentos extranjeros.

hace poco encontre aca un breyer claravox
un bajo nacional de 1964 y no pude comprarlo, dudo que haya otro igual dando vuelta les dejo imagen

here´s another old bass from argentine. This is from 1964
Bajo-BreyerClar-003.jpg

saludos!

I don't have any substantial pics yet :( but here's an incomplete list of my basses:

Basses...

1) Rickenbacker: 17 Ricks, mostly 90's 4003's, a few fireglo's, a mapleglo, a jetglo, a '78 white/black binding 4001 with a Kahler, a fretless fireglo, a 5 string 4003, a couple seagreens, a couple blueboys, and a couple bluebursts along with an '86 lefty mapleglo V63, an amazing '99 figured maple V63 and a Univox Rick copy for good measure...oh and an '09 fireglo 4001C64

2) Fender: 13 "real" Fenders (for all you snobs ha ha), '78 Precision fully scalloped neck with a Kahler refinished by Pat Wilkins, '74 Jazz with a Kahler, a couple of USA California Series P-Bass Deluxes, '74 Precision (hoping to add a Hipshot trem), four late 90's MIJ '75 reissue Jazz's, MIM purple/blue fretless Jazz, '98 first run Geddy Lee, '54 Paisley and Blue Flower Precisions

3) Spector: two '88 as new NS-2A's, red stain and blue stain (blue stain with a fully scalloped neck to correct a factory crack in the fretboard), both with Kahlers, and a '99 NSCRFM amber 4 string

4) Gibson SG Supreme sunburst, and a couple Epiphone EB-3's in cherry

5) Squier: my first lefty '99 or so P-Bass Special, olympic white...one of my best basses. Also a Pro-Tone Precision 5 string in red over figured ash, a reissue Tele bass, a standard antique burst Jazz, and a bunch of others...more lefty and righty P-Bass Specials, Classic Vibe sonic blue Precisions, and a Vintage Modified lefty 70's jazz...fun!!!!!! I wanna say 12 in all????

6) Schecter: a couple Stiletto Elite honeyburst 5 strings, a 6 string Stilletto Studio, and an 8 string Stiletto Studio

7) Miscellaneous: my first bass-Washburn B-2 with a Kahler, a Hosono 5 string fretless, a Peavey T-40 (one of my top 5), two puke putrid green Johnson JJ-800 Jazz copies (great basses), an amber SX fretless Jazz copy with maple/cream block neck, a sparkle green ESP fretless...and three new SX's on the way that I had to order before they switch to that hideous horrible disgusting headstock

Que bueno poder encontrar gente de mi pasi aca!! y de paso dejar de hablar en ingles un rato!!
Tengo 25 años por lo tanto nunca pude tener un bajo lorenzo o un buen faim, o un fanta pero amo esos instrumentos proque son nacionales y no tienen nada que envidiarle a los instrumentos extranjeros.

hace poco encontre aca un breyer claravox
un bajo nacional de 1964 y no pude comprarlo, dudo que haya otro igual dando vuelta les dejo imagen

here´s another old bass from argentine. This is from 1964
Bajo-BreyerClar-003.jpg

saludos!

Ja ja ja...
Conosco a "de 1955" es un amigazo.... yo me acuerdo cuando lo tenía en venta.... pero un bajo así... dudo que sea tocable... Tenía un mango redondo y gruezo como el tronco de un roble !!!