1. Please take 30 seconds to register your free account to remove most ads, post topics, make friends, earn reward points at our store, and more!  

Danish Bassplayers - Unite!!!

Discussion in 'Bassists [BG]' started by BassmanDk, Mar 9, 2008.

1. Clemen

Clemen

Nov 20, 2005
    Skive, Denmark
    I øvrigt: Da jeg købte ny bas i New York i sommeren 2006 tog jeg den bare med i en gigbag, som håndbaggage. I begge fly hang de den ind sammen med folks overtøj. Der var ingen told eller noget.

2. Clemen

Hey, okay. Men USA og den mellemstation er jo ligeglade med om du tager bas med, det er jo når du kommer til en DK-lufthavn og skal igennem med paskontrol osv.

Men fedt du ikke blev stillet for noget, hvilken lufthavn kom du igennem?

3. Hvor meget bliver det i tolden hvis jeg køber en Shuttle 6.0 til $699?

4. Clemen

Clemen

Nov 20, 2005
    Skive, Denmark
    Selvfølgelig, men jeg tænkte det nok har hjulpet mig til at se casual ud alligevel, at jeg havde den med direkte inde fra flyet (og i øvrigt havde fyldt lommerne i gigbaggen ud med hverdagsting, så det så ud som om det var noget jeg gjorde tit). Min danske lufthavn var Billund.

5. Hej på er grannar i vikingland!

6. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Employee - 4Sound, Odense
    Hvis du selv tager den med igennem og vil fortolde den, er det 3.8% i told og derefter 25% overi i moms
    ca $907 alt i alt.

Hvis du sender den skal du først lægge fragten til derefter told og til sidst moms

Den normale toldsats for musikinstrumeneter er pt 3.8%

Så klinisk set vil regenstykket se sådan ud:

Varens pris+evt. fragt+told(3.8%)+moms(25%) - læg dertil evt told gebyr (Postdanmark tager pt 150 kr for at fortolde)

7. Basdyret

Basdyret A Dane in China

Aug 6, 2007
    Qingdao, China
    Hej alle, jeg havde slet ikke opdaget tråden her...! Måske fordi jeg kun kigger i bas-forummet normalt. Nu blev jeg heldigvis PM'et af BassmanDK i en anden sammenhæng og gjort opmærksom på tråden :)

Men jeg vil da være med - jeg hedder Gregers, mailen er Basdyret@ofir.dk, og jeg kender da et par stykker i tråden i forvejen. F.eks. står Christians tidligere Fodera her hos mig, og Christopher har købt sin MTD af mig :p Mikkel kender jeg også fra et andet forum i DK.

Jeg bor faktisk i Beijing nu, flyttede herover for et halvt år siden, men har beholdt Danmark som land i min profil her, fordi jeg alligevel altid udtaler mig som dansker, og det andet kan forvirre.

Ligesom Christian bruger jeg også kun MSN privat, men jeg tjekker min mail stort set konstant, så det er vel næsten lige så godt :)

Håber det bliver en tråd med liv i, det her...!

8. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Hej og velkommen på tråden, Gregers.
    Ja basverdenen er mindre end man tror!

Den anden sammenhæng som Basdyret snakker om, er at jeg lige har købt en Mutron men kan ikke rigtig få strøm på den (udover batterier). Nogen der har noget info om sådan een og hvordan og hvorhenne jeg kan få sat liv i den?
    Det fedeste ville jo selvfølgelig være hvis een af jer kunne sige at i lå inde med en strømforsyning til den men det ville nok ikke være specielt realistisk.

9. Basdyret

Basdyret A Dane in China

Aug 6, 2007
    Qingdao, China
    Hej igen, Jesper, og tak for velkomsten :)

Jeg har prøvet at finde den side, jeg talte om, og der bliver linket til den fra Mu-tron's egen side her: http://www.mu-tron.org/

Men lige nu påstår den, at siden er ved at blive flyttet, så den er midlertidigt nede. Det var vist den der repairs@mu-tron.org, jeg prøvede at maile til, og hvor jeg blev ihærdigt ignoreret.

Ellers kan du se deres nye strømforsyning nederst på Mu-tron's egen side, men den er jo til USA, og det er temmelig besværligt at bruge adapter - derfor er det lille boosterkabel, som ham Richard laver, rigtig smart. Gad vide om man kunne få nogel amerikanske TB'ere til at hjælpe med at købe et par stykker og sende dem over vandet?

10. jacove

jacove

Apr 12, 2003
    Aalborg, Denmark
  11. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Hej til Jacob. Som sagt lille verden. Købte et Aguilar cab af Jacob feks. (skulle dog ha købt dit Berg!!!)

Basdyret: Det skulle ikke være helt umuligt at få en amerikaner eller amerikansk boende til at sende lidt herover.
    Igen jeg tjekker lidt mere på det. Men alle inputs omk mutron og strøm modtages med kyshånd

12. jacove

jacove

Apr 12, 2003
    Aalborg, Denmark
    Nååå, er det dig, Jesper!...ja, de berg kabinetter er noget for sig selv!...:smug:

13. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Jeg endte med at købe et Aguilar setup med DB750 og 412 men synes ikke at det kunne spille defineret nok lavt(superfedt højt!!!) og nu har jeg købt det gode gamle Ampeg igen.
    Det spiller fint højt og lavt ( sikkert noget med 10'erne) og det har bare den dejlige oldschool lyd jeg elsker og er opvokset med! Men et Berg til mindre jobs...ikke dårligt. For et par uger siden var jeg ude og spille et lille job på en cafe. Det så måske lidt voldsomt ud da jeg ruller ind med et 810 og flightcase til toppen...men sagde fedt!

14. jacove

jacove

Apr 12, 2003
    Aalborg, Denmark
    Ja, 810 er sq et monster, det går man som regel aldrig fejl af...Jeg har haft lidt samme problem med Aguilars GS-serie, at de mangler fokus på lav volume, lyden er simpelthen for åben og luftig efter min smag...men deres db serie er en anden sag, har hørt rygter om en db412, den vil jeg meget gerne høre!...har i øjeblikket 2 stk. db112, og de lyder bare lækre med en db750...GS seriens varme og dybe bund, men punch og definition som fra et lukket kabinet!...plus et af de bedste diskanthorn jeg har hørt...

15. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    ja det er en fedt horn der sidder i. Det er vist det samme uanset om det er GS eller DB.
    Jeg overvejede også DB serien men endte med Ampeg'et da jeg spiller en masse rock! Og der er intet der siger rock som et Ampeg køleskab! I sølv!

16. jacove

jacove

Apr 12, 2003
    Aalborg, Denmark
    Hehe, helt enig...:cool:

17. Clemen

Clemen

Nov 20, 2005
    Skive, Denmark
    Hej drenge.
    - jeg tillader mig lige at skifte emne -
    Hvis jeg lige starter med at henvise til denne tråd (hvor I i øvrigt gerne må tilkendegive jeres mening), har I så nogle gode råd til hvordan jeg bedst får solgt den ene forstærker (er der steder, hvor det er mere fordelagtigt end andre at give lyd fra sig?) og også hvordan man vurderer hvilken pris man kan tillade sig at tage? Jeg tænker, at efterspørgslen nok generelt ikke er lige så stor i Danmark som fx i USA og at det derfor måske spiller ind på prisen, men også at butikker samtidig sælger ting dyrere herhjemme end abroad.

18. monken

monken

Nov 4, 2007
    Norway, Tromsø
    Trur ikke æ har nån danske aner, men norsk e æ i allefall. Type nordnorsk :p

19. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Clemen, hvor er den SWR i verden og skal du evt betale for fragten? Altså kommer det til at koste dig penge at få den?
    Din cube, er det en ny eller gammel? Hvis det er en gammel ville jeg ikke slippe den. De siger supergodt!

20. Clemen

Clemen

Nov 20, 2005
    Skive, Denmark
    SWR'en ligger i Kastrup, jeg har lige fået den fortoldet i torsdags. Det blev lidt under 1700 kroner i alt, så ja det kostede penge at få den, men fragten til Danmark blev betalt for mig.
    Jeg købte Cuben af min bror for et par år siden og han havde brugt den selv i hvad jeg husker som et par år eller tre, så den har nogle år på bagen i hvert fald...

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.