• TalkBass has been independent since 1998. Add your voice.
    Create a free account to reply to discussions, view embedded media, and browse with fewer display ads.
    Join freeLog in
    Want zero display ads or expanded classifieds tools? Compare plans.

Danish Bassplayers - Unite!!!

Nå, jeg synes desværre at tråden her er ved at køre lidt død ! :/ hehe...

Så jeg smider lige 4 billeder ind af den bas jeg er ved at få lavet af Mørch.

Kom gladeligt med kommentarer, og evt. ideer, hvis man sidder inde med nogle:)

Farvebilledet er lavet i et fotoprogram, så det er ikke sådan helt præcist, men farverne skulle gerne ende med at blive sådan.

Kun fronten bliver farvet, således den kommer til at være en kontrast til de rå træ, hvor farverne og træet bliver opdelt af en tyndt lag træ som gør kontrasten endnu større.

Delvist inspireret af Victor Wootens YIng og Yang bas, men, er mere vintage i sit look. Kurven der svinger er en sinuskurve, og skal på den måde symbolisere frekvens:)

Dog skal det ikke tolkes som noget monotont musik;)

Jeg elsker det han har lavet indtil videre:)

Hygge.

Link Removed
Link Removed

Min mail er: [email protected]

Jeg har det med at bruge mit MSN mere privat, så det er ikke sikkert jeg tilføjer folk som add'er mig. Men man er altid velkommen til at maile til mig.

Og RaszBasz.. Her er min tribute til Victor Wooten.. Har den dog ikke mere.

FoderaMonarchwholebass.jpg

-Christian

Fedt !:)

Prøvede hans signaturbas i London sidste år, **** den var også fed at spille på... Så er det jo lige før at numre som A show of Hands og Amazing Grace kan spilles:)

Bass-kid
Jeg har valgt trevejs system, da jeg synes det er det absolutte mest groovie-lyd man får ud af det. (men det er jo smagssag)

Herudover har jeg lagt meget vægt på at overtoner og andet kan høres tydeligt.

Jeg sidder ikke inde med decideret viden omkring hvordan pick-upper fungerer osv., men jeg ved at af de pickupper jeg prøvede hos ham, så blev den sammensætning af p-pickup og jazz-pickuppen, da det netop var den sammensætning som jeg har brug for.

Aktiv-system. Får en pano-knap. og ellers de gængse knapper for treb, mid, bas.

Bassen skal med sin lyd gerne kunne lægge et fedt og tungt groove, men samtidig også kunne tage alle overtoner og lyde fedt oppe i det høje register.

Men, når bassen er færdig engang vil jeg lige smide et link ind med nogle optagelser:)