1. Please take 30 seconds to register your free account to remove most ads, post topics, make friends, earn reward points at our store, and more!  

Danish Bassplayers - Unite!!!

Discussion in 'Bassists [BG]' started by BassmanDk, Mar 9, 2008.

1. Det var sgu' da sjovt, men nu er det heller ikke fordi det er det rette slapforum med de gutter:-D
    info@playbassnow.com

2. vbsurfer3001

vbsurfer3001

Jul 25, 2005
    VB,VA
    Sure:D Between our trips there and my in-laws travel here, I'm sure we could help out.

Tak!

3. Hauge

Hauge

Nov 1, 2007
    Denmark
  4. Nå, jeg synes desværre at tråden her er ved at køre lidt død ! :/ hehe...

Så jeg smider lige 4 billeder ind af den bas jeg er ved at få lavet af Mørch.

Kom gladeligt med kommentarer, og evt. ideer, hvis man sidder inde med nogle:)

Farvebilledet er lavet i et fotoprogram, så det er ikke sådan helt præcist, men farverne skulle gerne ende med at blive sådan.

Kun fronten bliver farvet, således den kommer til at være en kontrast til de rå træ, hvor farverne og træet bliver opdelt af en tyndt lag træ som gør kontrasten endnu større.

Delvist inspireret af Victor Wootens YIng og Yang bas, men, er mere vintage i sit look. Kurven der svinger er en sinuskurve, og skal på den måde symbolisere frekvens:)

Dog skal det ikke tolkes som noget monotont musik;)

Jeg elsker det han har lavet indtil videre:)

Hygge.

5. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Employee - 4Sound, Odense
    Fed Bas!
    Skal den være grøn/hvid?

Jeg havde faktisk kig på en anden Mørch nu her men det blev sku solgt før jeg fik set bedre billeder af den. Var på DBA; en 6str.

6. Hej Gutter,

Jeg har vist overset dette oplæg.. Jeg er også en dansk bassist :)

Flot Mørch!

-Christian

7. Ja, den så jeg på nettet for ikke så længe siden!

Jeg kan kun anbefale de ting han laver....

Det er virkelig godt håndværk!

Ja, den bliver HELT mørkegrøn, og så med lidt vintage/creme/hvid som kontrast.

Glæder mig:hyper:

8. Hey Christian!:) Velkommen til=)

Hvis du har email, så ville det være super:]

Så kan de danske bassister komme igang med :bassist:

hehe....

9. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Ah mørkegrøn og creme! Fedt - lidt a la basversionen af en AfterEight! He he.

Og ja Hou du hørte Rasmus; data?

10. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Både det plus med min slapteknik ville Level 42 ikke engang være det rette slapforum!:smug:

11. Min mail er: C_houmann@hotmail.com

Jeg har det med at bruge mit MSN mere privat, så det er ikke sikkert jeg tilføjer folk som add'er mig. Men man er altid velkommen til at maile til mig.

Og RaszBasz.. Her er min tribute til Victor Wooten.. Har den dog ikke mere.

FoderaMonarchwholebass.

-Christian

12. Bass-kid

Bass-kid

Nov 10, 2007
    Fancy!

Det er fedt nok at du prøver noget anderledes, Rasz. Hvad går du efter lyd-mæssigt?

13. Fedt !:)

Prøvede hans signaturbas i London sidste år, **** den var også fed at spille på... Så er det jo lige før at numre som A show of Hands og Amazing Grace kan spilles:)

Bass-kid
    Jeg har valgt trevejs system, da jeg synes det er det absolutte mest groovie-lyd man får ud af det. (men det er jo smagssag)

Herudover har jeg lagt meget vægt på at overtoner og andet kan høres tydeligt.

Jeg sidder ikke inde med decideret viden omkring hvordan pick-upper fungerer osv., men jeg ved at af de pickupper jeg prøvede hos ham, så blev den sammensætning af p-pickup og jazz-pickuppen, da det netop var den sammensætning som jeg har brug for.

Aktiv-system. Får en pano-knap. og ellers de gængse knapper for treb, mid, bas.

Bassen skal med sin lyd gerne kunne lægge et fedt og tungt groove, men samtidig også kunne tage alle overtoner og lyde fedt oppe i det høje register.

Men, når bassen er færdig engang vil jeg lige smide et link ind med nogle optagelser:)

14. Christopher fra Rungsted.

vestyjr (at) hotmail . com

Jeg skal til USA her til sommer, bare så i ved det. =P

Jeg flasher lige min MTD:
    IMG_4089.

15. BassmanDk

BassmanDk

Nov 23, 2005
    Odense, Denmark
    Lækker bas, Chris!

16. Tak tak. Jeg er godt nok også stolt. :smug::D

17. Ja, den er satme nice;)

Tobias basser er også nogle virkelige fede basser.

Jeg har dog kun prøvet én, så jeg ved ikke hvordan de er at spille på. For den jeg prøvede var ikke håndlavet, det var noget med at Gibson havde stået for produktionen, men ved ikke??

18. nkossnar

nkossnar

Mar 11, 2008
    Chicago
    I'm 25% Danish. And proud.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.