• TalkBass has been independent since 1998. Add your voice.
    Create a free account to reply to discussions, view embedded media, and browse with fewer display ads.
    Join freeLog in
    Want zero display ads or expanded classifieds tools? Compare plans.

BeNeLux Bassists Gang

Het betekent zoveel als "joh, weet je wat het is? Ik heb geen geld om mijn muziek beter te maken..."

Een tas koffie snap ik wel, maar dat komt niet doordat ik zoveel van het Vlaams weet. Het is over komen waaien vanuit het Duits, "eine Tasse" is een kopje.

Ik was van de veronderstelling dat tas (zoals in tas koffie, niet als in handtas) een correct nederlands woord was. En dat kop en tas gewoon synoniemen waren. De Hollanders verkiezen het één woord en de Vlamingen verkiezen een ander woord.

"Een tas koffie" is bij ons beschaafde taal, "een jat koffe" is beschouwd dialect. ;) :D

Hey, ik heb eens een half uur lang aan noorderbuur proberen uit te leggen wat een pinker was. :) Ik kon op het woord richtingaanwijzer niet komen.
En pinker was ook een correct nederlands woord.

Nouja, gelukkig is het bij ons niet in de algemene vocabulaire maar alleen in de straattaal :p

Tzal ook wel iets streekgebonden zijn, en verschillend voor stedelijk, voorstedelijk en plattelands.

Iets van de moderne tijd?
Of was het vroeger in Nederland ook al zo erg.