Hoe gaat het ('cava' voor de Vlamingen hier), die schoenen zijn cool maar de muziek die maakt is slecht.
TalkBass has been independent since 1998. Add your voice.
Create a free account to reply to discussions, view embedded media, and browse with fewer display ads.
Join free Log in
Want zero display ads or expanded classifieds tools? Compare plans.
Hoe gaat het ('cava' voor de Vlamingen hier), die schoenen zijn cool maar de muziek die maakt is slecht.
Gozer, je weet toch, ik heb geen doekoe om die shizzle te uppen. Sowieso. Sjit.

LOL
Fawaka betekent "hoe gaat het?"?
Hoe zijn ze daar toe gekomen?![]()
Surinaams (Sranan) is de belangrijkste invloed; poekoe, pata, doekoe, etc, allemaal Surinaamse woorden...
Het betekent zoveel als "joh, weet je wat het is? Ik heb geen geld om mijn muziek beter te maken..."
Straattaal... ik begin oud te worden.
Ah, zo.
Gelijk da wij veel verfranste woorden in onze vocabulair hebben. Allé, vooral int antwerps dialect dan.
Het betekent zoveel als "joh, weet je wat het is? Ik heb geen geld om mijn muziek beter te maken..."
Een tas koffie snap ik wel, maar dat komt niet doordat ik zoveel van het Vlaams weet. Het is over komen waaien vanuit het Duits, "eine Tasse" is een kopje.
Nouja, gelukkig is het bij ons niet in de algemene vocabulaire maar alleen in de straattaal![]()
Tzal ook wel iets streekgebonden zijn, en verschillend voor stedelijk, voorstedelijk en plattelands.
Iets van de moderne tijd?
Of was het vroeger in Nederland ook al zo erg.
ja, mn ouders zeiden vroeger ook al dat ze doekoe aant end van de maand te kort kwamen![]()
Dat is best mogelijk hoor! Als je ouders bij de eerste groepen Surinamers zaten die naar Nederland kwamen![]()